Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. május
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Összes esemény ›

Főoldal / Pályázatok / GINOP 6.2.3 / Fejlesztési területek / 7. Humánerőforrás (pedagóguskultúra és módszertan) fejlesztése centrum szintű munkacsoport

7. Humánerőforrás (pedagóguskultúra és módszertan) fejlesztése centrum szintű munkacsoport

GINOP 6.2.3-17-2017-00038 Lemorzsolódás csökkentése a Szekszárdi Szakképzési Centrum tagintézményeiben - 2018/2019-es és 2019/2020-as tanévek

Szekszárdi SZC Vendéglátó Szakképző Iskolája

07.  Humánerőforrás (pedagóguskultúra és módszertan) fejlesztése centrumszintű munkacsoport

Zárótanulmány - A program keretein belül megvalósult kiemelt feladatok összefoglalója

 

A Vendéglátó Szakképző Iskola „Humánerőforrás (pedagóguskultúra és módszertan) fejlesztése” munkacsoport kiemelt céljai között szerepeltek a nevelőtestületi tagok, pedagógus kollégák szakmai felkészültségének növelése érdekében folytatott ismeretbővítő, készségfejlesztő tevékenységek, mint a hospitálások, óralátogatások, képzések, továbbképzések, konferenciák és az ott szerzett tapasztalatok megosztása, jó gyakorlatok átadása, a belső tudásmegosztást hangsúlyozva.

Az egyes munkaközösségeken belül rendszeresen történik hospitálás, melynek egyrészt a szakmai felkészültség növelése, másrészt a módszertani paletta bővítése, illetve a pedagógiai támogatás a lényege. Iskolánkban nem került sor mentortanárok kijelölésére, mivel a pedagógus kollégák között senki nem volt gyakornoktanári státuszban. A 2018/2019-es tanévben az éves munkaterv szerint 12-ből 10 kollégánál valósult meg a BÉCS (a vezetőségtagjaiból és a munkaközösség-vezetőkből álló csoport) általi óralátogatás. A 2019/2020-as tanévben a tervezett 14 helyett csak 4 kollégánál történt látogatás, viszont ezeket az óralátogatásokat terveink szerint a 2020/2021-es tanévben megvalósítjuk. Minden óralátogatásról részletes írásos dokumentáció készült, mely a pedagógus minősítési rendszer elvárásainak megfelel, így azon kollégák, akik még a minősítő eljárás előtt állnak, jól használható tudásra tesznek szert az e-portfólió dokumentációjának elkészítéséhez. A minősítő eljáráson sikeresen megfelelt pedagógus kollégák jó gyakorlatok megosztásával, tapasztalatok átadásával- belső tudásmegosztás- segítették és segítik a jövőben is a látogatott kollégák munkáját. A pedagógus életpályamodell fontosságát mi sem jelzi jobban, mint hogy a motivált pedagógus kollégák minősítő eljárásban vettek részt. A 2019-es eljárásban 7 fő (pedagógus 2 fokozat), a 2020-as eljárásban sajnos a koronavírus miatt nem valósultak meg a portfólió védések és ezáltal a minősítések, melynek sikerességéhez 3 fő (2 fő pedagógus 2 fokozat és 1 fő mesterpedagógus) töltötte fel az e-portfólióját.

A belső tudásmegosztásra a tantestületi tréningeken vagy munkaközösségi értekezleten vagy az egy évfolyamon tanító osztályfőnökökkel történő megbeszéléseken kerítettünk sort. A digitális átállás óta is rendszeresen tartunk tantestületi értekezleteket, munkaközösségi megbeszéléseket online, Teams-en videokonferenciák keretében.

A 2018/2019-es és a 2019/2020-as tanévben szinte minden kolléga részt vett valamelyik a POK által kínált pedagógiai, módszertani továbbképzéseken ezeben a témákban:

 

 

Fontosnak tartottuk és tartjuk a továbbképzéseken való részvételt nemcsak az innovatív pedagógiai- módszertani eljárások megismerése érdekében, hanem a horizontális és vertikális tanulás ösztönzése miatt is.  A jó pedagógiai módszerek, gyakorlatok megismerésére nagy szükség van a tanulók egyedi fejlődéséhez jobban idomuló tanulási folyamatok kialakításához. A legjelentősebb és leglátványosabb módszertani előrelépés a kollégák IKT felhasználói ismereteiben a 2020. március 16. óta fennálló digitális rendszernek köszönhető. Tagintézményünk a Google Classroom-ot alkalmazza a digitális tananyagtartalmak átadására, az online oktatásra. A pedagógus kollégák kurzusainak elindításához, a kapcsolatteremtéshez a tanulókkal az online tanteremben, a Classroom adta lehetőségek kiaknázásához- feladatok kiosztása és visszakérése, tananyagok csatolása, számonkérés formái- az informatikát oktató kollégák nyújtottak segítséget. A kollégák IKT kompetenciája hihetetlen gyorsasággal fejlődött: megismerkedtek a digitális távoktatási rendszerrel, aktív szerepet vállalnak a működésben és működtetésben, tananyagtartalmakat hatékonyan digitalizálnak, mely komoly módszertani kihívás számukra.

Iskolánk nagy hangsúlyt fektet a középiskolák közötti szakmai együttműködés erősítésére. A más középiskolák által megrendezésre kerülő eseményekre való felkészülés nemcsak pedagógus kollégáink, hanem diákjaink számára is szakmai kihívást jelent és tapasztalatszerzési lehetőséget biztosít. Rendszeresen részt veszünk a Krúdy-versenyen, a Siófoki SZC Krúdy Gyula Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája által szervezett szakmai rendezvényen, azonban 2019-ben sajnos nem kaptunk meghívást erre az eseményre. Iskolánk tanulói először vettek részt a 2019. december 13-án, Budapesten, a Budapesti Komplex SZC Szamos Mátyás Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája szervezésében megrendezésre került Szamos cukrászati emlékverseny, ahonnan szép eredményekkel és szakmai tapasztalatokkal tértek haza. Diákjaink rendszeresen részt vesznek a Bátaszéki II. Béla Gimnázium által meghirdetett szavalóversenyen.

                                                                                      

                                                                                                  Végvári Franciska

 

Szekszárd, 2020. április 27.

Kapcsolódó képgaléria

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva