Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. május
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Összes esemény ›

Főoldal / Pályázatok / GINOP 6.2.3 / Fejlesztési területek / Tananyagfejlesztés / Felkészítés a szakmai írásbeli vizsgákra

Beszámoló

Felkészítés a szakmai írásbeli vizsgákra

A szakmai írásbeli vizsgára való felkészülést 2019. szeptember első hetében kezdtük. A végzős osztályokban, mind a három szakmacsoportban (szakács, pincér, cukrász) 32 órás tanmenetet terveztem, így két hetente két órát foglalkoztam a tanulókkal, ahol a szakmai számítás gyakoroltuk. A foglalkozásokon az osztály gyengébben teljesítő tanulói (általában 14 fő) vettek részt az iskola E010-es termében a tanítási órák után .

A tanmenet kialakításakor mind a három év tananyagát figyelembe vettem, így ismételve és összegezve az elmúlt évek anyagát. Ennek megfelelően foglalkoztunk az energia- és tápérték- számítással, az anyaghányad-számítással, veszteség és tömegnövekedés számításával, a statisztikával, ezen belül a megoszlási viszonyszámmal. Majd következett a vendéglátás árainak felépítése, ezen belül az árképzési feladatok, ahol a színvonalakat és a haszonkulcsot is előtérbe helyeztük, illetve az árengedményeket számoltuk ezen feladatokon. Foglalkoztunk a jövedelmezőség számításával, készletgazdálkodással, majd az elszámoltatással, azon belül a raktártermelés és -értékesítés elszámoltatásával. A tananyag ismétlése után a korábbi szakmai vizsgák feladatlapjait gyakoroltuk.

Igyekeztem változatos módszereket és munkaformákat alkalmazni, hogy még hatékonyabban el tudják a diákok sajátítani a szakmai számítások rejtelmeit. Módszereink között szerepelt a mi vagyok én, ami egy kiscsoportos foglalkozáson belül valósult meg, valamint a csoportos felfedezést, mint módszert szintén kiscsoportos feladatmegoldás alkalmával tudtuk hasznosítani. Az önálló tanulói munka keretébent egyénileg oldotta meg a tanuló a feladatot. A páros munka segítségével tanulói kört alakítottunk ki, ahol egyéni feladatmegoldásban tudták a tanulók a számításokat elsajátítani. Módszerem között szerepelt még a klaszter, azaz a munkaformák kiscsoportos feladat megoldása, a villámkártya, a csoportos felfedezés, a gondolkozz forgószínpad- módszer, a tanulókör és természetesen a tanári magyarázat sem maradhatott el, illetve a tudásmegosztás, ami osztálymunka keretein belül bonyolódott le.

Az órák jó hangulatban teltek annak ellenére, hogy délutánba nyúltak ezek a felkészítések. Véleményem szerint ezt a változatos munkamódszerek és munkaformák is segítették. A tanulók kedvencei közé tartozott a mi vagyok én -módszer, de a villámkártya is sikerélményt alakított ki a diákokban. A poszterkészítés és a forgószínpad-módszer segítségével együtt dolgozhattak, át tudták egymásnak adni a már korábban megszerzett ismereteiket, ezzel is fejlesztve a szociális kompetenciákat.

Március 16. után 6 órát a Teams keretei között tartottam. Hazavittem egy táblát az iskolából, és ezen keresztül a tanulók könnyen megértették a magyarázatomat. Olyan érzésünk volt, mintha az osztályteremben lennénk, csak a csoportos munkát volt nehezebb megvalósítanom.

Bízom benne, hogy a 2020. május 29-én megírása kerülő szakmai vizsgát ezeknek a felkészítő óráknak a segítségével sikeresen zárják!

Szőke Anikó

Felkészítés a szakmai írásbeli vizsgákra

Tananyag-Módszertani fejlesztés szakmai írásbeli vizsga

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva