Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. május
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Összes esemény ›

Beszámoló

Pályaorientáció

Az oktatás világából a munka világába való hatékony és eredményes átlépés támogatása a munkaerő-piaci kulcskompetenciák, a pályaválasztási tanácsadás, pályaszocializáció, a helyi pályaorientációs programok megvalósítása, együttműködés a gazdasággal a duális szakképzés minőségi fejlesztése érdekében.

A pályaorientációs tervben leírtak megvalósítása a következőképpen történt:

09.

04.

Óvodák vezetőségével kapcsolatfelvétel, a pályaorientációk tevékenységek lehetőségek bemutatásának egyeztetéséről.

09.

06.

Általános iskolák vezetőségével kapcsolatfelvétel, a pályaorientációk tevékenységek lehetőségek bemutatásának egyeztetéséről.

A szekszárdi óvodák és általános iskolák vezetőségeivel megkezdtük a kapcsolatfelvételt, hogy időpontokat egyeztessünk, mikor tudna az iskolánk pályaorientációs bemutatót tartani az érintett intézményekben. Megbeszéltük, milyen lehetőségek lehetnek a bemutatók kapcsán, mennyi időt venne igénybe, mekkora helyre lenne szükségünk, milyen technikai eszközöket vinnénk magunkkal, mely szakmákról tartanánk bemutatót, hogyan tudnánk interaktívvá tenni ezeket az előadásokat. Megismertük az intézményvezetők elképzeléseit, melyik időpontok alkalmasak számukra, hány személy lenne érintett a pályaorientáció kapcsán, ki lenne részükről a kapcsolattartó.

09.

11.

Pályaválasztási csoport tájékoztatása, a tevékenységének lebontása az érintett óvodákra és általános iskolákra vonatkozóan.

Minden adat egyeztetése után az iskolánkban működő pályaválasztási csoporttal tartottunk egy értekezletet. Ennek célja a csoport tagjainak tájékoztatása volt az óvodákkal és általános iskolákkal történt megbeszélésekről, valamint személyre szabottan a feladatok kiosztásának megbeszélése, határidők, szükséges eszközök összeírása, költségvetés készítése is megtörtént.

09.

18.

PPT készítése az iskolában oktatott szakmák bemutatására az óvodásoknak és az általános iskolásoknak.

Szakmai elméleti és gyakorlati, valamint informatika tanárok közösen készítettek PPT-ket az iskolánkban oktatott pincér, szakács, cukrász, vendéglátásszervező, turisztikai szakmák bemutatására a különböző korcsoportok figyelembe vételével, így az óvodásoknak és az általános iskolásoknak is.

09.

24

Iskolán kívüli pályaválasztási rendezvény megszervezése.

Az iskolán kívüli pályaválasztási rendezvényen való részvételünkre a Babits Mihály Kulturális Központban került sor, a Jövőd Záloga Pályaválasztási Rendezvénysorozat 2019 keretében. Ezen a háromnapos rendezvényen folyamatos bemutatókat tartottunk a pincér, szakács, cukrász szakmákról.

10.

17.

Továbbtanulási börzén való részvétel programjaihoz szükséges forgatókönyv készítése

Az ottani programok kidolgozásában és megvalósításában a pályaválasztási csoporton kívül a szakmai tanárokat és oktatókat is bevontuk. Erre a rendezvényre is egy kidolgozott forgatókönyvet hoztunk létre, amely az áruk beszerzésétől a szállításokig, a résztvevők létszámától a feladatokig a mindent tartalmazott.

09.

30.

Programok összeállítása az iskolában tartandó nyílt napokra.

Értekezlet keretében kezdtük meg az iskolában tartandó nyílt napok programjainak összeállítását. Megbeszéltük az időpontokat, a programok részletes leírását, kijelöltük a felelősöket minden helyszínhez, feladathoz.

10.

04.

Felvételi tájékoztató elkészítése az általános iskolás tanulók részére.

Felvételi tájékoztató készítettünk az általános iskolás tanulók részére, amelyen minden szükséges adatot feltüntettünk, ami kapcsolatos az iskolánkkal és a szakképzésünkkel.

10.

25.

Kihelyezett szakkör megvalósítási terv készítése a pincér, szakács és cukrász szakmák választásának ösztönzésére.

Az általános iskolákat felkerestük, és az ott lévő lehetőségeket felmértük a kihelyezett műhelyek valamint kihelyezett szakkör megszervezésére vonatkozóan. Ezen adatok tudatában megvalósítási terveket készítettünk a cukrász, pincér és szakács szakmák választásának ösztönzésére. Az intézmények vezetőit tájékoztattuk, milyen lehetőségekkel élhetnek, milyen előnyei vannak ezeknek a kihelyezett műhelyeknek, szakköröknek. A Garay János Általános Iskolával időpont-egyeztetés után már meg is valósítottunk egy kihelyezett műhelyt, ami a visszajelzések alapján jól sikerült.

11.

05.

Karriertanácsadói csoport kialakítása az iskolában oktatott szakmák lehetőségére szakosodva.

Kialakítottunk egy karriertanácsadói csoportot az iskolánkban oktatott szakmák lehetőségére szakosodva. A csoport tagjai a vendéglátásban már több időt eltöltöttek, így az általuk elmondottak hitelesek a tanulóknál.

11.

11.

PPT készítése a diákoknak, a szakmájukban elérhető lehetséges karrierek felvázolására.

PPT-t készítettünk a diákoknak a szakmájukban elérhető lehetséges karrierek felvázolására.

 

 

11.

20.

Tájékoztató fűzet szerkesztése a vendéglátásban rejlő karrier lehetőségek megvilágítására vonatkozóan.

Tájékoztató füzetet szerkesztettünk a vendéglátásban rejlő karrier lehetőségek megvilágítására vonatkozóan. Felhívtuk figyelmüket, hogy már Magyarországon is több Michelin csillagos étterem van, és mi kell ahhoz, hogy ők is ilyen helyeken dolgozhassanak.

11.

28.

Előadás a végzős diákoknak a szakmájukban lehetséges eredményes pályafutás bemutatására.

Előadásokat szerveztünk a diákoknak a szakmájukban lehetséges eredményes pályafutás bemutatására. Több évtizedes vendéglátós múlttal és külföldi tapasztalattal rendelkező előadókat hívtunk meg.

12.

03.

Igényfelmérés, a gazdálkodóknak milyen elvárásaik vannak a jövőbeni frissen végzett diákokkal szemben.

Az iskolánkkal kapcsolatban lévő gazdálkodókkal, ahol a diákjaink a külső gyakorlatot folytatják, egy igényfelmérést végeztünk. Ennek célja, hogy nekik milyen elvárásaik vannak a jövőbeni frissen végzett diákokkal szemben. Személyesen, telefonon és e-mailben történtek megbeszélések. A pincér, szakács, cukrász szakmát oktató gazdálkodók is teljes képet mutattak, hogy milyen szakemberekre lenne szükségük, milyen kompetenciákat részesítenek előnyben, mik az általános tapasztalatok, miken kellene szerintük változtatni az oktatással kapcsolatosan.

12.

06.

Vállalkozói börze megszervezése, az iskola és a vállalkozók közötti partnerkapcsolatok megerősítésére.

Ennek kapcsán vállalkozói börzét szerveztünk meg az iskola és a vállalkozók közötti partnerkapcsolatok megerősítésére. A börzén a diákok külső gyakorlati helyen való hiányzásairól, magatartásukról, problémáikról, a szakképzésben történő változásokról is egyeztettünk.

09.

09.

A rendszerben lévő pincér tanulók pályaválasztásának elégedettségi felmérése személyre szabottan.

09.

11.

A rendszerben lévő szakács tanulók pályaválasztásának elégedettségi felmérése személyre szabottan.

09.

13.

A rendszerben lévő cukrász tanulók pályaválasztásának elégedettségi felmérése személyre szabottan.

Az iskolánkban tanulóknak pályaválasztási elégedettségi felmérést végeztünk személyre szabottan. Azok a diákok, akik a pincér, szakács, cukrász szakmák választották, mennyire érzik helyesnek a döntésüket, miként látják a jövőjüket a vendéglátásban, mik a terveik, miket szeretnének megvalósítani, mennyire elkötelezettek.

09.

16.

A diákok belső gyakorlati tevékenységek elemzése, konzultáció a cukrász gyakorlati oktatókkal.

09.

18.

A diákok belső gyakorlati tevékenységek elemzése, konzultáció a pincér gyakorlati oktatókkal.

09.

20.

A diákok belső gyakorlati tevékenységek elemzése, konzultáció a szakács gyakorlati oktatókkal.

Értekezlet keretében az iskolai belső gyakorlati oktatókkal konzultáltunk a cukrász, pincér, szakács tanulók gyakorlati tevékenységüket elemezve. Milyen a diákok hozzáállása, milyen a magatartásuk, mennyire érdekli őket az általuk oktatott szakma, milyen lehetőségeket látnak bennük, miként lehet kiaknázni a képességeiket.

09.

23.

Külső gyakorlaton lévő tanulók esetében a gazdálkodóval történő kapcsolatfelvétel, a diák mennyire alkalmas az általa kiválasztott szakmára.

Már külső gyakorlaton lévő tanulók esetében a gazdálkodókkal vettük fel a kapcsolatot, hogy szerintük a diák mennyire alkalmas az általa kiválasztott szakmára. Van-e olyan, akivel probléma miatt nem számol hosszabb távon.

09.

26.

Az esetlegesen felmerülő pályaelhagyás esetén milyen rokon szakma elsajátításának lehetőségei lehetnek, pályakorrekciós tervek kidolgozása.

Pályakorrekciós terveket dolgoztunk ki, az esetlegesen felmerülő pályaelhagyás esetén milyen rokon szakma elsajátításának lehetőségei lehetnek. Konzultáltunk mind a belső, mind a külső gyakorlati oktatókkal, tervezetünkbe az ő elképzeléseiket is beépítettük. A vendéglátás területén belül és ahhoz szorosan kapcsolódó lehetőségek voltak a fő irányvonalak.

10.

03.

Kapcsolatfelvétel a vendéglátáshoz kapcsolódó főiskolai továbbtanulás lehetőségeiről az érintett iskolákkal.

Felvettük a kapcsolatot a vendéglátáshoz kapcsolódó főiskolákkal a továbbtanulás lehetőségeiről, szakokról, mik szükségesek ahhoz, hogy diákjaink az adott intézményben folytassák tanulmányaikat. A megszerzett információkat továbbítottuk az érintett diákoknak.

Az iskolánkban oktatott szakács, cukrász, pincér szakmákon belüli szakosodási lehetőségeket feltérképeztük, szakmai továbbképzésekkel kapcsolatosan információkat gyűjtöttünk, ezekről PPT-t készítettünk, és a diákjainknak bemutattuk őket.

A szakmák csúcsának eléréseként számon tartott mestervizsgával kapcsolatosan a Tolna Megyei Kereskedelmi és Iparkamarával konzultáltunk. A mestervizsgák megszerzéséhez milyen követelmények szükségesek, mi kell ahhoz, hogy valaki a szakmája mestere legyen, a vizsgáknak milyen részei vannak, kik végzik a felkészítést, mennyi időt vesz ez igénybe.

Az iskolával kapcsolatban álló vállalkozókkal közösen készítettünk egy tanulmányt a kereslet-vezérelt szakmai képzések igényeiről. Így teljes mértékben tudtunk alkalmazkodni a valós képzési igényekről, amikre nekik valóban szükségük van.

11.

05.

Hazai vendéglátásban adott szakmai fejlődési lehetőségek felmérése az életpálya-építéshez kapcsolódóan.

Az életpálya-építéshez kapcsolódóan felmértük milyen lehetőségek vannak a hazai vendéglátásban a szakmai fejlődésre. Kapcsolatokat építettünk ki ötcsillagos szállodákkal, osztályon felüli éttermekkel, riportokat készítettünk vezetőkkel, séfekkel ösztönzően a diákoknak.

11.

13.

Projektek indítása több szakmát érintően a külföldi munkalehetőségek kiépítése céljából.

Projekteket indítottunk több szakmát érintően a külföldi munkalehetőségek kiépítése céljából. Határainkon túl is nagy kereslet van a jó dolgozókra a vendéglátásban. Tájékoztatás céljából németországi étterem tulajdonos tartott előadást a végzős diákoknak.

11.

14.

Nyílt nap

A pályaválasztási kiállítással egy időben, a helyszín közelsége miatt is nagyon látogatott a rendezvény. Ebben az időben az Ady tanműhelyünkben is nyitott műhelyeket rendeztünk. A program a pályaorientációs terv szerint alakult.

11.

19.

Iskolán belüli továbbtanulási lehetőségek ismertetése az érintett diákokkal.

Tájékoztattuk az érintett diákokat az iskolán belüli továbbtanulási lehetőségekről, mekkora szerepe van az érettséginek, milyen állásokat tölthetnek be vendéglátásszervezőként.

 

11.

28.

Ösztönző jellegű, tanulmányi eredményhez kötött ösztöndíj rendszerének kiépítése.

Ösztönző jellegű, tanulmányi eredményhez kötött ösztöndíj rendszerének kiépítését dolgoztuk ki az érintett kollégák bevonásával.

12.

03.

Közös csoportok létrehozása az iskola és a diákok részvételével közösségi oldalakon, a későbbi tanulói pályakövetés részeként.

A későbbi tanulói pályakövetés részeként közös csoportokat hoztunk létre az iskola és a diákok részvételével közösségi oldalakon.

12.

06.

Kapcsolatfelvétel a volt diákokkal, az addig elért szakmai pályájuk megismerése céljából.

Felvettük a kapcsolatot volt diákjainkkal az addig elért szakmai pályájuk megismerése céljából.

12.

07.

Nyílt nap

A program a pályaorientációs terv szerint alakult. .

01.

10.

Nyitott órák

A program a pályaorientációs terv szerint alakult.

01.

18.

Az általános felvételi eljárás kezdete

Marketingtevékenység övezi.

02.

14.

VIP bál

Nagyszerű alkalom a tanulók motiválására, a külső partnerekkel való találkozásra, a szakma reklámozására.

02.

18.

Általános iskolások jelentkezési határideje

 

február

Vállalkozói börze

Vállalkozói börzét szervezünk a szintvizsgák után külső gyakorlati helyre kerülő diákok és a vállalkozók találkozása érdekében. Nagyszerű alkalom a bemutatkozásra, kapcsolatteremtésre, a vállalkozók közötti, illetve az iskola és vállalkozók közötti kapcsolatok építésére. Egy kis állófogadás zárja a rendezvényt.

A vállalkozói börzét elnapoltuk, a tervezettől eltértünk a VIP (Alapítványi) bál közelsége miatt.

Mind a szintvizsgákra, mind a vállalkozói börzére nem került sor az idő közben elrendelt vészhelyzet alatt bevezetett online, digitális tanrend, oktatás miatt.

02.19.

Az általános iskola továbbítja a tanulói jelentkezési lapokat a középfokú iskoláknak, a tanulói adatlapok első példányát pedig a Hivatalnak.

03.16.

A középfokú iskola eddig az időpontig nyilvánosságra hozza az ideiglenes felvételi jegyzéket.

03.19-20.

A tanulói adatlapok módosításának lehetősége az általános iskolában.

04.06

A Hivatal a módosító tanulói adatlapok alapján kiegészíti a jelentkezettek listáját.

04.08.

A középfokú iskola igazgatója az ideiglenes felvételi rangsort - a Hivatal által meghatározott módon - megküldi a Hivatalnak.

04.23.

A Hivatal kialakítja a végeredményt az igazgatói döntések és tanulói adatlapok egyeztetése alapján, és elküldi azt a középfokú iskoláknak (egyeztetett felvételi jegyzék).

04. 30.

A felvételt hirdető középfokú iskolák megküldik a felvételről vagy az elutasításról szóló értesítést a jelentkezőknek és az általános iskoláknak.

 

április-május-június

Az érettségi utáni és a szakmával rendelkezők képzési lehetőségeinek hirdetése

Az iskola weboldalán, Facebook oldalán, e-mail-ben és szórólapokkal keressük fel a frissen érettségizőket, OKJ vizsgázókat, illetve az idősebb korosztályt is az iskola képzési kínálatával. Lásd az iskola weblapja https://vendeglato.szekszardiszc.hu.

05.11.

Tájékoztató szülői értekezlet a leendő kilencedikeseknek

Az első szülői értekezletet az oktatási államtitkár által ajánlott módon és időben rendezzük meg az idő közben elrendelt vészhelyzet alatt bevezetett online, digitális tanrend, oktatás miatt. Online felület készült az iskola weblapján a beiratkozás segítésére.

Az átiratkozók számára online felületet és telefonos ügyfélszolgálatot biztosítunk.

06.22-24.

Kilencedikesek beiratkozása

Az időpont és a beiratkozás módja változik az idő közben elrendelt vészhelyzet alatt bevezetett online, digitális tanrend, oktatás miatt.

augusztus

Gólyatábor

 

A pályaorientációs tevékenység fontos mérőszáma a beiskolázási adat.

A nagyszerű teljesítménynek köszönhetően több, mint másfélszer annyian jelentkeztek 5 éves technikus képzésre, mint az előző évben. A szakképző osztályokból is mindhárom meghirdetett szakma indul. Ezen kívül egy érettségi felkészítő osztály és folyamatos a jelentkezés az érettségi utáni kétéves technikumba is.

 

Szekszárd, 2020. május 15.

 

 

Nagy Imre                                          Nagy Sándor Róbert

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva