Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. május
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Összes esemény ›

Főoldal / Digitális tanrend

Egyéb segédlet:

Tanároknak:

Házi feladat kiosztása Google Tanteremben

Diákoknak:

Házi feladat beadása Google Tanteremben

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tolna Megyei SZC

Hunyadi Mátyás Vendéglátó és Turisztikai
Technikum és Szakképző Iskola

7100 Szekszárd, Szent István tér 15-17.

Tel.0674/510-172, fax: 0674/316-913

OM azonosító: 203054/014


A TOLNA MEGYEI SZC HUNYADI MÁTYÁS VENDÉGLÁTÓ ÉS TURISZTIKAI TECHNIKUM ÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLA

INTÉZKEDÉSI TERVE

A 2021/2022. TANÉVBEN A JÁRVÁNY ELLENI VÉDEKEZÉSSEL KAPCSOLATOS ELJÁRÁSREND

 

Az SZFHÁT/122787-1/2021-ITM iktatószámú Egyedi miniszteri határozat a járványügyi időszak szakképzési védelmi intézkedéseiről és az SZFHÁT/118054/2021-ITM iktatószámú helyettes államtitkári Tájékoztatás szakirányú oktatás duális képzőhelyen történő teljesítése módosításának járványügyi helyzettel összefüggő lehetőségeiről, a maszkviselés szabályairól szükségessé tette a korábban kialakított intézményi intézkedési terv felülvizsgálatát és módosítását, amelynek értelmében 2022. március 7-től az alábbiak szerint járunk el.

 

1. TAKARÍTÁS, FERTŐTLENÍTÉS

1.1 Az iskolában legalább havonta alapos, mindenre kiterjedő fertőtlenítő nagytakarítást kell elvégezni. Az igazgató ellenőrzi a takarítások végrehajtását.

1.2 A fertőtlenítő nagytakarítás elvégzése során figyelembe kell venni a Nemzeti Népegészségügyi Központ (a továbbiakban: NNK) ajánlásait.

 

2. AZ ISKOLA, SZAKMAI GYAKORLAT HELYSZÍNÉNEK LÁTOGATÁSA, RENDEZVÉNYEK, KIRÁNDULÁSOK

 

 

 

2.1 Az iskolát kizárólag egészséges, tüneteket nem mutató tanuló, illetve képzésben részt vevő (jelen eljárásrend tekintetében a továbbiakban együtt: tanuló) látogathatja. Az oktatásban és nevelésben, illetve az intézmények működtetésében csak egészséges és tünetmentes dolgozó vehet részt. A tanulókat tünetek észlelésekor keressék meg háziorvosukat. Koronavírus-gyanú vagy igazolt fertőzés esetén a tanuló (szülő), és a foglalkoztatott köteles értesíteni az iskolát. Az a tanuló vagy oktató és foglalkoztatott, aki bármilyen betegség miatt otthon maradt, a háziorvos, a kezelőorvos igazolásával vagy kórházi zárójelentéssel mehet újra az intézménybe. Hatósági házi karantén esetén a járványügyi hatóság által kiadott, a járványügyi megfigyelés időtartamának végét tartalmazó határozatot szükséges bemutatni.

 

2.2 Az iskolával jogviszonyban álló technikai dolgozó, oktató, tanuló és képzésben részt vevő személy a TMSZC Ady Endre Technikum és Kollégium területén lévő tanműhelybe a való belépésre és ott tartózkodásra a Tolna Megyei SZC Hunyadi Mátyás Vendéglátó és Turisztikai Technikum és Szakképző Iskola szabályai vonatkoznak. Belépés a TMSZC Ady Endre Technikum és Kollégium K portáján keresztül lehetséges.

 

2.3 Az iskolával jogviszonyban nem álló személyek kézfertőtlenítés után léphetnek be, a 3.1 pontban részletezettek szerint.

 

2.4 Az iskola területén, az iskola épülete előtt tilos a csoportosulás. Ajánlott a másfél méteres védőtávolság betartása.

2.5 Az osztálytermekben, csoportszobákban lehetőség szerint gondoskodni kell a tanulók egymástól távolabb történő elhelyezéséről, adott esetben nagyobb termek vagy egyéb rendelkezésre álló helyiségek bevonásával.

 

2.6 A közösségi terekben egyszerre csak annyi személy tartózkodjék, hogy betartható legyen a 1,5 méteres védőtávolság.

2.7 Az iskola szükség esetén úgy alakítja a csengetési rendet, hogy az támogassa a tanórák közötti szünetben a 2.8 pontban jelölt védelmi intézkedések betartását, és elősegítse a védőtávolság megtartását.

2.8 A tantermi oktatás során az osztályok keveredését – amennyiben ez lehetséges – kerüljük. A szaktantermek, nyelvi, egyéb csoportbontásos termek kivételével az osztályok a tanítási nap során ugyanazt a tantermet használják. Az osztályok váltása között a tantermekben felületfertőtlenítést kell végezni, melyet követően a termeket alaposan ki kell szellőztetni.

2.9 A testnevelésórákat az időjárás függvényében javasolt szabad téren megtartani. Tornatermi foglalkozások esetén az órák alatt a terem szellőztetéséről gondoskodni kell. Az órák során célszerű mellőzni a szoros testi kontaktust igénylő feladatokat. Amennyiben ez mégsem kerülhető el, akkor ezeket lehetőleg állandó beosztású párokban, kiscsoportokban kell végezni.

2.10 A megfelelő védőtávolság betartása különösen fontos a mosdókban, illetve az öltözőkben, ezért a tornaórák, foglalkozások előtti és utáni öltözésnél tekintettel kell lenni arra, hogy elkerülhető legyen az öltözőkben történő csoportosulás. A gyakorlati foglalkozások során a 1,5 méteres védőtávolságot biztosítani kell. A gyakorlati képzéshez használt eszközöket tisztítani és fertőtleníteni kell a csoportok váltása között.

2.11 A szakmai gyakorlatok ideje alatt a gyakorlaton részt vevő tanulókra, oktatókra az általános higiénés rendszabályok vonatkoznak.

2.12 A gyakorlatokat kizárólag egészséges, koronavírus megbetegedés tüneteit nem mutató személy látogathatja.

2.13 A gyakorlati képzésre vonatkozó szabályokat a belső és külső gyakorlóhelyen is be kell tartani.

2.14 A gyakorlati képzés ideje alatt az oktató kiemelt feladata, hogy a helyes egyéni védőeszköz-használatot folyamatosan ellenőrizze, amennyiben annak használata indokolt. A 1,5 méteres védőtávolságot a gyakorlat teljes időtartama alatt lehetőség szerint biztosítani kell.

 

2.15 Valamennyi oktatási és gyakorlati tér esetében az előírt takarítási útmutató teljes körű betartása szükséges. Ezt az igazgató által előírt módon dokumentálni kell. A termekben a tanulói csoportok váltása között a felületfertőtlenítést biztosítani szükséges.

2.16 A gyakorlat során az eszközöket – amennyiben azt nem károsítja – virucid hatású felületfertőtlenítő-szerrel rendszeresen tisztítani kell.

2.17 A nagy létszámú tanuló vagy oktató egyidejű jelenlétével járó (pl.: értekezlet, ünnepség, osztályozó értekezlet, tanévnyitó és tanévzáró ünnepség, bál, bankett, kulturális program) esemény megszervezése során:

- be kell tartani a rendezvényekre vonatkozó hatályos létszámszabályokat,

- be kell tartani az alapvető egészségvédelmi intézkedéseket, szabályokat (távolságtartás, kézfertőtlenítés, szellőztetés),

- zárttéri helyett lehetőség szerint szabadtéri programokat szervezünk,

- szükség esetén a résztvevők körét korlátozzuk.

 

2.18 A szülői és egyéb munka értekezletek megtartása online formában is lehetséges.

 

2.19 Az osztálykirándulásokat és tanulmányi kirándulásokat javasoljuk belföldi helyszíneken megvalósítani.

 

 

3. EGÉSZSÉGÜGYI SZEMPONTBÓL BIZTONSÁGOS KÖRNYEZET KIALAKÍTÁSA

3.1 Az iskola bejáratánál vírusölő hatású kézfertőtlenítőt biztosítunk, annak használata kötelező. Az intézménybe érkezéskor, étkezések előtt és után minden belépő alaposan mosson kezet vagy fertőtlenítse a kezét (tanulók esetében inkább javasolt a szappanos kézmosás). A mosdókban vírusölő hatású kézmosószer van kihelyezve, illetve papírtörlő, kézszárító berendezés.

3.2 A foglalkoztatottak és a tanulók testhőmérsékletének mérése érkezéskor nem kötelező. A testhőmérséklet mérésének lehetőségét fenntartjuk az intézménybe történő belépésnél.

3.3 Amennyiben a testhőmérséklet-mérést mint óvintézkedést átmenetileg bevezetésre kerülne, a mérési pontokat a tanulólétszámot is figyelembe véve alakítjuk ki annak érdekében, hogy a testhőmérséklet-mérés zökkenőmentes legyen, és ne alakuljon ki torlódás. Ennek értelmében mérési pontként szóba jöhet az iskola valamennyi bejárata. A testhőmérséklet-mérést oktatók, nevelő-oktató munkát segítők, technikai dolgozók egyaránt végezhetik.

3.4 A szociális helyiségekben vírusölő hatású szappanos kézmosási lehetőséget biztosítunk, a tantermekben pedig vírusölő hatású kézfertőtlenítési lehetőséget.

3.5 Kéztörléses kézmosáshoz papírtörlőt vagy fali kézszárító készüléket biztosítunk, közös használatú textiltörölköző alkalmazása tilos. Kiemelt figyelmet kell fordítani az alapvető higiénés szabályok betartására. Az egyes tevékenységeket megelőzően és azokat követően szappanos kézmosással vagy alkoholos kézfertőtlenítéssel kell biztosítani a személyes tisztaságot.

3.6 Az iskolában napi többszöri fertőtlenítő takarítást (termekben, a folyosókon és a szociális helyiségekben) végzünk. A fertőtlenítő takarítás során kiemelt figyelmet kell fordítani arra, hogy a kézzel gyakran érintett felületek (ilyenek a padok, asztalok, székek, az ajtó-, ablakkilincsek, korlátok, villany- és egyéb kapcsolók, informatikai eszközök (billentyűzet, monitor, egér, egérpad, stb.), mosdók csaptelepei, WC lehúzók, stb.) valamint a padló és a mosható falfelületek a felületnek megfelelő vírusölő hatású szerrel fertőtlenítésre kerüljenek. Tanórák alatt a folyosókat, szociális helyiségeket a takarítók fertőtlenítik. Teremcsere esetén a tanulók kézfertőtlenítést követően lépnek a terembe, a tanóra végén pedig a kézzel gyakran érintett felületeket az oktató irányításával a kihelyezett felületfertőtlenítő segítségével maguk végzik. A tanórák végeztével a takarítók fertőtlenítik a termeket. A takarítás megtörténtét fertőtlenítési naplóban kell rögzítenie a takarítónak.

3.7 A takarítást, fertőtlenítést úgy kell megszervezni, hogy az a tanulók egészségét ne veszélyeztesse. A takarítást végző dolgozók részére a felhasznált szernek megfelelő védőeszköz biztosítása és azok viselése szükséges.

3.8 Zárt térben a kórokozók koncentrációjának csökkentése érdekében kiemelt figyelmet kell fordítani a folyamatos vagy rendszeres, fokozott intenzitású természetes szellőztetésre, mely vonatkozik minden zárt térre, így a folyosókra, valamint a szociális helyiségekre is. A helyiségek ablakát időjárás és környező forgalom függvényében lehetőség szerint nyitva kell tartani.

 

4. ÉTKEZTETÉSRE VONATKOZÓ SZABÁLYOK

(Iskolánkba tanulói étkeztetés nem folyik. Iskolánk dolgozóinak lehetősége van étkezésre a teakonyha helyiségben, itt a saját maguk által hozott élelmiszert tárolhatják és fogyaszthatják el.)

 

4.1 Fokozottan kell ügyelni az étkezés helyszínének tisztaságára, a rendszeres fertőtlenítésére. A felületek tisztításakor ügyelni kell a környezet vírusmentességének megőrzésére, a munkafolyamatok megfelelő szétválasztásával, valamint gyakoribb fertőtlenítéssel.

4.2 Étkezés előtt és után kiemelt figyelmet kell fordítani az alapos szappanos kézmosására vagy kézfertőtlenítésére.

4.3 Az étkezésnél ügyelni kell a kellő védőtávolság betartására.

4.4 A teakonyhában elhelyezett, közös használatú eszközök tisztántartására, fertőtlenítésére fokozottan kell figyelni.

 

5. KÜLFÖLDRŐL ÉRKEZŐ KOLLÉGIUMI TANULÓKRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK

 

 

5.1 A külföldről érkező tanuló Magyarországra való belépése az aktuális szabályok alapján lehetséges.

 

5.2 Ennek érdekében a tanuló (kiskorú tanuló esetén a gondviselő) köteles értesíteni az iskolát és a kollégiumot külföldről történő hazaérkezésről.

 

6. KOLLÉGIUMI ELHELYEZÉSRE VONATKOZÓ SZABÁLYOK

 

 

Iskolánk saját kollégiummal nem rendelkezik. Kollégista tanulóink három kollégiumban kerültek elhelyezésre. Az itt leírtak tájékoztató jellegűek, az ITM FELSŐOKTATÁSÉRT, INNOVÁCIÓÉRT ÉS SZAKKÉPZÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG A 2021/2022. TANÉVBEN A SZAKKÉPZŐ INTÉZMÉNYEKBEN A JÁRVÁNY ELLENI VÉDEKEZÉSSEL KAPCSOLATOS ELJÁRÁSREND 2021. című dokumentum vonatkozó pontjai.

 

6.1 A kollégiumokba kizárólag egészséges, koronavírus megbetegedés tüneteket nem mutató, magát egészségesnek érző személy költözhet be. A beköltözésénél a tünetek esetleges meglétéről ki kell kérdezni (a kérdőív 1. számú mellékletben található) a beköltöző tanulókat.

6.2 A kollégiumokban lakó tanulók figyelmét fel kell hívni, hogy ha bármilyen betegségre utaló panaszuk van, azt azonnal jelezzék a nevelőtanárnak. A tanulók egészségvédelméért a kollégium a felelős a szülő helyett, ezért a lakókat kikérdezik (szóban) egészségi állapotukról és szükség szerint, panaszok esetén testhőmérséklet mérést végezhetnek rajtuk, amit eltérés esetén dokumentálnak. A koronavírus megbetegedés tüneteit mutató személyt azonnal el kell különíteni.

6.3 A beköltözési folyamatot úgy kell megszervezni térben és időben, hogy a minimum 1,5 méteres védőtávolság folyamatosan betartásra kerüljön.

6.4 Az elhelyezés során törekedni kell arra, hogy az azonos tantermi órákat látogató tanulók kerüljenek egy-egy kollégiumi szobában elhelyezésre.

6.5 A szobákban a létszámot a rendelkezésre álló férőhelyek kihasználására törekedve, a megfelelő higiénés szabályok betartása mellett kell meghatározni. A kollégiumban, ha zárt térben rendezvény van, vagy több személy együttesen tartózkodik és a 1,5 méteres védőtávolság nem tartható, a maszk használata javasolt. A közös használatú helyiségekben, így a konyhában és az egészségügyi, fürdő- és illemhelyiségekben is térben és időben lehetőség szerint tartsák be a bentlakók a távolságtartás szabályait.

6.6 Kollégiumonként a férőhelyek 5%-át javasolt üresen tartani, elkülönítési és hatósági karantén helyszín céljából. A pihenőterek, közös használatú helyiségek (bel- és kültéren egyaránt) berendezéseinek számát szükség szerint csökkenteni kell a zsúfoltság elkerülése érdekében.

6.7 A közös használatú helyiségeket fokozottan kell takarítani és szellőztetni, és ajánlott rendszeresen fertőtleníteni. A közösségi helyeknél kézfertőtlenítő készüléket kell elhelyezni, melyet folyamatosan fel kell tölteni virucid hatású kézfertőtlenítő szerrel.

6.8 A kollégiumi karanténban elhelyezett tanulók ellátását a járványügyi szabályoknak megfelelően kell megszervezni és végezni.

 

6.9 Fertőzésgyanú esetére egy riasztási protokoll kialakítása szükséges, melynek segítségével az érintett elkülönítése, a szülő értesítése a lehető leggyorsabban megvalósul. Ezzel párhuzamosan az NNK honlapján elérhető általános eljárásrend alapján szükséges az azonnali intézkedések megtétele.

 

            7. SZAKIRÁNYÚ OKTATÁSRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK

 

Ha a szakképzési munkaszerződéssel rendelkező tanuló vagy képzésben részt vevő személy szakirányú oktatására vagy a tanulószerződéssel rendelkező tanuló gyakorlati képzésére a duális képzőhely által bevezetett járványügyi korlátozások okán adott időszakban nem kerülhet sor, akkor a szakképző intézmény és a duális képzőhely közösen dönt a szakirányú oktatás duális képzőhelyen történő részének vagy a gyakorlati képzésnek az átütemezéséről vagy a szakirányú oktatás vagy a gyakorlati képzés szakképző intézmény által történő megszervezéséről.

 

8. A SZAKKÉPZŐ INTÉZMÉNYEKBEN TANULÓK HIÁNYZÁSAINAK KEZELÉSE

 

8.1 Annak a tanulónak az iskolai hiányzását, aki a vírusfertőzés szempontjából veszélyeztetett csoportba tartozik tartós betegsége miatt, erről orvosi igazolással rendelkezik, és azt bemutatja, továbbá annak a tanulónak az iskolai hiányzását, akit a szülő a 12/2020. (II. 7.) Korm. rendelet a szakképzésről szóló törvény végrehajtásáról szerinti alapos okra hivatkozással nem enged iskolába, igazolt hiányzásnak kell tekinteni. Igazolt hiányzásnak tekintendő továbbá, ha a tanuló hatósági karanténba kerül a részére a járványügyi hatóság által előírt karantén időszakára.

8.2 A 12/2020. (II. 7.) Korm. rendelet 161. § (1) bekezdés c) pontjának értelmében az intézményvezetőnek alapos indok esetén kell a tanulói távolmaradást igazoltnak tekinteni. Ilyen indoknak tekinthető a járványhelyzetből fakadó alapos ok is, ugyanakkor a tanulói hiányzásnak a járványhelyzetre tekintettel, általánosan, előre meg nem határozott időtartamra történő szülői igazolása nem tekintendő automatikusan alapos indoknak, minden ilyen szülői/gondviselői kérelmet a döntésre jogosult intézményvezetőnek a kérelmező körülményei és a járvány alakulásának függvényében aktuálisan kell mérlegelnie és időszakonként felül kell vizsgálnia.

8.3 Ezen időszakban a tanuló az otthona elhagyása nélkül, az oktatókkal egyeztetett kapcsolattartási és számonkérési forma mellett vehet részt az oktatásban.

 

9. A SZÁMONKÉRÉS, BESZÁMOLÁS RENDJE (ELSŐSORBAN A FELNŐTTEK OKTATÁSÁRA VONATKOZTATVA)

 

9.1 A szóbeli számonkérés napja –-, érintett területe, valamint a várható létszáma előre tervezetten kerül meghatározásra, ezzel biztosítva a járványügyi szabályok betartását.

9.2 Írásbeli számonkérés esetében a tanórákra vonatkozó szabályok betartása szükséges. Írásbeli számonkérés esetén javasolt a személyes segédeszközök használata. Az írásbeli dolgozatok 24 órás várakozás után biztonságosan javíthatók a higiénés szabályok betartásával.

9.3 A számonkéréseken kizárólag egészséges, tüneteket nem mutató tanuló, illetve oktató vehet részt.

 

10. TEENDŐK BETEG SZEMÉLY ESETÉN

 

10.1 Amennyiben egy tanulónál, oktatónál, vagy egyéb dolgozónál fertőzés tünetei észlelhetők, haladéktalanul el kell őt különíteni, egyúttal értesíteni kell az iskola-egészségügyi orvost, aki az érvényes eljárásrend szerint dönt a további teendőkről. Nem nagykorú tanuló esetén a szülő/gondviselő értesítéséről is gondoskodni kell, akinek a figyelmét fel kell hívni arra, hogy feltétlenül keressék meg telefonon a tanuló háziorvosát/házi gyermekorvosát. Azt követően az orvos utasításai alapján járjanak el.

 

10.2 A beteg tanuló felügyeletét ellátó személynek kesztyű és maszk használata kötelező.

10.3 Amennyiben felmerül a COVID-19 fertőzés gyanúja, fontos, hogy megfelelő felkészültséggel rendelkező egészségügyi dolgozó kerüljön értesítésre. A háziorvos, házi gyermekorvos, illetve a kezelőorvos jogosult a COVID-19 fertőzés gyanújára vonatkozóan nyilatkozni. Amennyiben fennáll a gyanú, az NNK által kiadott aktuális eljárásrendnek megfelelően kell ellátni a beteggel kapcsolatos teendőket.

10.4 A tanuló az iskolába – hasonlóan más megbetegedésekhez – kizárólag orvosi igazolással, kórházi zárójelentéssel térhet vissza, melyet az intézménynek el kell fogadnia, azt saját hatáskörben nem bírálhatja felül.

10.5 Amennyiben krónikus betegséggel élő tanuló a koronavírus okozta járványügyi helyzet miatt speciális eljárást, védelmet igényel, erről a kezelőorvosnak kell döntenie, mely alapján a szükséges intézkedéseket meg kell tenni.

 

11. INTÉZKEDÉSEK FERTŐZÉSSEL ÉRINTETT INTÉZMÉNYEK ESETÉBEN

 

11.1 Az iskola kiemelt feladata és kötelessége a járványügyi készültséget kezelő intézményi intézkedési terv folyamatos aktualizálása – szükség esetén - az intézményen belüli eltérő járványügyi helyzetet is figyelembe véve. A fenntartó által jóváhagyott intézményi intézkedési tervet a szakképzési centrum köteles a szakképzési államigazgatási szerv feladatkörében eljáró Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal (a továbbiakban: NSZFH) rendelkezésére bocsájtani. Az NSZFH amennyiben szükségesnek ítéli, további intézkedéseket kezdeményez a fenntartónál.

11.2 Amennyiben egy szakképző intézményben COVID-19 fertőzés ténye igazolódik, arról, a területi járványügyi hatóságot, azaz a Megyei/Fővárosi Kormányhivatal népegészségügyi feladatkörben eljáró járási/kerületi hivatalát haladéktalanul tájékoztatni kell.

11.3 A COVID-19 fertőzés tényéről, illetve a szükséges intézkedésről a fenntartót, szakképzési centrum részeként működő szakképző intézmény esetén a szakképzési centrumot, a szakképzésért felelős miniszter fenntartásában lévő szakképzési centrum esetén a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatalt haladéktalanul tájékoztatni kell.

11.4 A COVID-19 fertőzés tényéről, illetve a szükséges intézkedésről haladéktalanul tájékoztatni kell a szakképzési centrumot.

11.5 Az iskola évfolyamain egész osztályra bevezetett tanügyi intézkedésre csak rendkívül indokolt esetben kerülhet sor, tekintettel arra, hogy 12 év felett minden tanuló élhet az oltás felvételével. A fertőzésben érintett tanuló a felgyógyulásáig nem látogathatja az intézményt.

11.6 A tantermen kívüli, digitális munkarendben a nevelés-oktatás, a tanulási folyamat ellenőrzése és támogatása az oktatók és a tanulók online vagy más, személyes találkozást nem igénylő kapcsolatában – elsősorban digitális eszközök alkalmazásával – történik. A tanulók a tantermen kívüli, digitális munkarend elrendelését követő naptól az iskolát meghatározott eljárásrend szerint látogathatják.

A digitális tanrend megtalálható az iskola honlapján. https://vendeglato.tmszc.hu/digitalis-tanrend

11.7 Amennyiben egy iskolában tantermen kívüli, digitális munkarend kerül átmenetileg elrendelésre, a gyermekfelügyeletet az iskolában meg kell szervezni igény esetén a szülők támogatása érdekében.

11.8 A gyermekfelügyelet során a gyermekétkeztetési feladat ellátójának változatlanul biztosítania kell a gyermekétkeztetést.

 

11. KOMMUNIKÁCIÓ

 

11.1 Felhívjuk az iskola közösségéhez tartozók figyelmét arra, hogy hiteles forrásokból tájékozódjanak. Az oktatással kapcsolatos híreket a www.kormany.hu és a www.nive.hu felületein tudják követni.

11.2 A koronavírus vonatkozásában az NNK által kiadott és honlapján közzétett tájékoztatók nyújtanak segítséget.

 

Kelt: Szekszárd, 2022. március 04.

Nagy Imre
igazgató

 

A digitális tanrend irányelvei

1 Tanulókkal szemben támasztott elvárások

  1. A szülőknek, tanulóknak otthon gondoskodniuk kell arról, hogy a távoktatás, online oktatás zavartalanul folyhasson. Egy, a tanulás céljainak megfelelő, nyugodt, csendes szobára, megfelelő internetkapcsolatra és az elektronikus tartalmak megjelenítésére alkalmas eszközökre lesz szükség. Ezek hiányában fel kell venni a kapcsolatot az iskolával.
  2. A kapcsolattartás érdekében szükséges, hogy folyamatosan kísérjék nyomon az e-KRÉTA rendszert, valamint az iskola honlapját, Facebook felületét.
  3. A közös munkánk sikeres, eredményes végzéséhez, együttműködésre van szükség.
  4. Az elsődleges értesítési rendszer továbbra is a KRÉTA. A tanulónak minden nap többször tájékozódnia kell feladatairól. Ajánlott okostelefonra letölteni, telepíteni a KRÉTA Tanulóknak alkalmazást, mely értesítést küld, ha az iskola vagy az egyik oktató üzen. Az átalakított órarendet továbbra is tartalmazza a KRÉTA rendszer. Az egyes órákkal kapcsolatban üzenetet küldenek az oktatók, az egyes órákhoz házi feladatot adnak. A KRÉTA elérése böngészőben: https://szkszc-vendeglato.e-kreta.hu/Adminisztracio/Login.
  5. A KRÉTA rendszeren kívül más csatornán is keresi az oktató a tanulót. Az összes tanórából úgynevezett virtuális kurzust hoztak létre és vezetnek az oktatók a Google Tanterem alkalmazásban. Minden diák a saját Google bejelentkezésével tudja megtekinteni a virtuális Tanteremben kiadott feladatokat.
  6. Google Tanterem. Az oktatók kurzusaihoz két módon lehet csatlakozni. A Gmail levelezési címre kiküldött meghívóval, illetve a kiosztott kurzus kóddal.
  7. A tanulónak a kódok vagy meghívók birtokában a https://classroom.google.com oldalon vagy a Google Tanterem applikációban egyenként minden kurzushoz csatlakoznia kell. A Google fiókjában a személyes adatoknál a valódi családi és utónevét kell megadnia a tanulónak.
  8. Fontos szabály, hogy a tanuló a virtuális tantermet csak úgy használhatja, mintha a tanórán lenne, azaz a tanulók egymással csak az oktató kérésére kommunikálhatnak! Kép, hang és videófelvételt nem készíthetnek a tanórákról a tanulók.

A kurzusokat és online órákat felügyeli, látogatja az iskola vezetősége.

Segítség a Google Tanterem használatához: Google Classroom használata – Tanulóknak.

  1. Az iskola rendelkezik saját tárhellyel, melyen minden osztály egy-egy mappát használhat.
  2. Az iskola másik hivatalos platformja a Microsoft Teams, mely oktató és diák közötti videókonferenciára is alkalmas.
  3. Problémákkal az osztályfőnököt kell keresni! Ha bármilyen nehézségbe ütközik a tanuló munkája, az osztályfőnököt szükséges tájékoztatni, hogy pontos képet kapjon a diák otthoni feltételeiről az iskola.
  4. A tanuló kötelessége, hogy minden tanítási napon aktívan részt vegyen, a házi feladatokat elvégezze, kérésre leadja azokat, tesztet írjon, hogy érdemjegyet szerezhessen órai munkára, beadandóra, dolgozatra stb. Az oktató utasításait maradéktalanul be kell tartani.
  5. A szülő, gondviselő felelőssége szintén változatlan, a tanulónak most digitális, virtuális iskolában kell folytatnia tanulmányait.
  6. Tanrend Az órarendi órák megmaradtak a KRÉTA rendszerben. A járványhelyzet miatt átszervezésre kerülő gyakorlatok miatt az órarendben bekövetkezett változásokat a KRÉTÁ-ban rögzítjük.
  7. A tananyag felépítése rövidebb vagy hosszabb határidőre feladott anyagok, házifeladatok, lesznek esetleg projekt feladatok, interaktív feladatok, online órák.
  8. Számonkérés Az oktatók minden tantárgyból kijelölik az órarendben a számonkérés időpontját. 
  9. Konzultáció Az esetleges online tanórán kívül, minden oktatónak van egy kijelölt időszak, amikor rendelkezésre kell állnia, a tanulók azonnal választ kapnak tőle kérdéseikre írásban, szóban vagy online videókapcsolatban. (Lásd konzultációs időpontok!)
  10. A tanulónak heti tanrendje van, mely órarendi órákból áll. Ezek alapvetően videókonferencia keretében folynak esetlegesen önálló munkavégzésként tanári segítségadás lehetőségével. A tanulónak minden órarendi tanórán részt kell vennie.
  11. A számonkérés digitális formában történik online, vagy offline változatban. A számonkérés időpontját az oktató az e-KRÉTA órarendjében előre rögzíti. A számonkérés nem feltétlenül írásban történik, illetve nem feltétlenül jár osztályzattal.
  12. A féltanév alatti értékelés szabályai változatlanok a tanulóra nézve.
  13. A tanulónak figyelembe kell vennie az oktató munkaidejét. Tanítási napokon 7.45-től 16 óráig tart. Ezen időtartam alatt folyhat tanítás, konzultáció (kivételt képez a nem nappali munkarend). A tanórák (számonkérés is) az órarendi időpontban folynak, az önálló tanulás ezen kívül (a házi feladatok megoldásával együtt).

 

2 Oktatókkal szemben támasztott elvárások

  1. Az iskolának és oktatóknak az is feladata, hogy alkalmazkodjanak a tanulók informatikai infrastruktúrájának sokféleségéhez. Az oktatók a kurzuson belül mindig rákérdeznek arra, kivel milyen formában tudnak kommunikálni, legyen az e-mail, elektronikus dokumentum, bármely tanult Office fájlformátum (Word, Excel, ppt stb.), kép fájl, HTLM, PDF, videó fájlok, vagy akár online üzenetváltás, esetleg élő előadás vagy videókonferencia, videómegosztó oldal.
  2. Az átalakított órarendet továbbra is tartalmazza a KRÉTA rendszer. Az egyes órákkal kapcsolatban üzenetet küldenek az oktatók, az egyes órákhoz házi feladatot adnak a KRÉTA DKT felületén.
  3. Az összes tanórából úgynevezett virtuális kurzusokat hoz létre és vezeti azokat az oktató a Google Tanterem alkalmazásban.
  4. Az iskola rendelkezik saját tárhellyel, melyen minden osztály egy-egy mappát használhat.
  5. Az iskola másik hivatalos platformja a Microsoft Teams, mely oktató és diák közötti videókonferenciára is alkalmas.
  6. Az oktató kötelessége kurzusok felvétele Google Tanteremben minden tantárgyfelosztásban, órarendben szereplő órájáról. Az oktató a tanuló Gmail levelezési címére meghívót küld, az osztályfőnök az osztályához eljuttatja a kurzuskódokat.
  7. Tanrend Az órarendi órák megmaradtak a KRÉTA rendszerben. A járványhelyzet miatt átszervezésre kerülő gyakorlatok miatt az órarendben bekövetkezett változásokat a KRÉTÁ-ban rögzítjük.
  8. A tananyag felépítése rövidebb vagy hosszabb határidőre feladott anyagok, házifeladatok, lesznek esetleg projekt feladatok, interaktív feladatok, online órák.
  9. Számonkérés Az oktatók minden tantárgyból kijelölik az órarendben a számonkérés időpontját.
  10. Konzultáció Az esetleges online tanórán kívül, minden oktatónak van egy kijelölt időszak, amikor rendelkezésre kell állnia, azonnal választ kapnak a tanulók tőle kérdéseikre írásban, szóban vagy online videókapcsolatban. Konzultációs időben az adott kurzusban előre megállapodott módon veheti fel a tanuló a kapcsolatot az oktatóval. Minden esetben az oktató által a Google Tanteremben kínált lehetőségből választhatnak a tanulók csatornát a kapcsolatfelvételre. A csatorna lehet például telefon, sms, azonnali üzenetváltás Facebook Messenger, Google Hangouts, Discord, Teams, Meet, Gmail vagy hivatali levelező, Google Tanterem bejegyzés, hozzászólás, stb. (Lásd konzultációs időpontok!)
  11. Az oktatónak kötelezően online elérhetőnek kell lennie minden órarendi tanítási óráján.
  12. A számonkérés digitális formában történik online, vagy offline változatban. A számonkérés időpontját az oktató az e-KRÉTA órarendjében előre rögzíti. A számonkérés nem feltétlenül írásban történik, illetve nem feltétlenül jár osztályzattal.
  13. A félév alatti értékelés szabályai változatlanok az oktatóra nézve.
  14. Az oktatónak figyelembe kell vennie a tanuló tanrendjét (órarendi órák (kijelölt számonkérő órákkal) és konzultációk). Ezen időtartam alatt folyhat tanítás, konzultáció. A tanórák (számonkérés is) az órarendi időpontban folynak, az önálló tanulás ezen kívül (a házi feladatok megoldásával együtt).
  15. Az oktató által kötelezően használt adminisztrációs felülete az e-KRÉTA rendszer.
  16. Az oktató által kötelezően használt digitális platform a KRÉTA (feljegyzés, üzenet, házi feladat funkció) és a Google Tanterem, valamint a Teams (értekezletre, videókonferenciás tanórára).
  17. Az oktatónak a tanórájára meg kell határoznia a tananyagot. Amennyiben a tanóra jellege megkívánja, akkor mindezt előre.
  18. Az oktató köteles minden alkalommal online hang vagy videóhívást (vagy videókonferenciát) tartalmazó órát tartani a hatékonyabb munkavégzés, az eredményesebb előrehaladás és az azonnali visszacsatolás érdekében.
  19. Az oktató nem kötelezhető online tesztek elkészítésére, de ajánlott alkalmanként ezek használata a hatékonyabb munkavégzés, az eredményesebb előrehaladás és az azonnali visszacsatolás érdekében.
  20. A számonkérés formáját, elvét és témáját előre (legkésőbb a megelőző tanórán) kell meghatározni, valamint erről tájékoztatni a tanulót.
  21. Az oktatónak minden tanórát dokumentálnia kell legalább a KRÉTA rendszerben (téma, tananyag vagy annak egy Google Tanteremben rögzített tananyagra való hivatkozással).
  22. A KRÉTA (KRÉTA DKT) rendszerben kell dokumentálni a kiadott feladatot és házi feladatot (ezeket elég akár egy Google Tanteremben rögzített feladatra való hivatkozással).
  23. Az oktatónak kötelessége a kijelölt tananyagtartalmak szerint és elvárt tempóban haladnia tanulócsoportjaival.
  24. Az oktatónak a digitális tanrendet úgy kell alakítania, hogy az alkalmas legyen a tanulók sikeres tovább haladásához, illetve a vizsgákra való felkészítésre, teljesüljenek a tanév követelményei, illetve a vizsgára bocsátás feltétele.

 

3 Tanrend meghatározása diákok részére

Órarendi órák (számonkérések megjelölésével)

Az oktatónak online rendelkezésre kell állnia az órarendben szereplő tanítási órákban.

A tanóra felhasználható:

 

 

Kijelölt számonkérés

 

Konzultáció

Külön táblázat tartalmazza minden tanár heti négy konzultációs óráját, amikor a tanulóinak rendelkezésre kell állnia. (Lásd melléklet!)

 

4 Tantárgyakra vonatkozó irányelvek

Testnevelés

A testnevelés órák a digitális tanrend ideje alatt, érthető okokból, a tanmenet módosításával tudnak csak haladni.

Informatika, alkalmazott számítástechnika

Az informatika órák a digitális tanrend alatt a következő módosítással haladnak:

Az informatika oktató feladata az oktatók, diákok és szülők informatikai támogatása is.

Vizsgatárgyak (érettségi, szakmai vizsga)

 

Nem vizsgatárgyak

 

Egyebek

Hiányzás

Feladatok kiadása (határidő, időzítés)

Feladatok elvégzése

A feladatok határidőre való elvégzése minden diák számára kötelező. E feladatok, illetve az ezekre adott osztályzatokból tevődik össze a Szakmai Programban kötelezően előírt tanévenkénti minimum 6 (félévenkénti minimum 3) osztályzat. A feladatok elvégzése a félév osztályozhatóságának, a tovább haladás feltétele. Végzősök esetében a vizsgára bocsátás feltétele is. A feladatokat az oktató nem köteles minden esetben érdemjeggyel értékelni. Az elmaradt feladatot elégtelen osztályzattal kell honorálni. Az elmaradást minden esetben pótolni kell.

 

Házi feladat

Számonkérés (osztályozás)

 

 

Kelt: Szekszárd, 2021. szeptember 10.

Nagy Imre
igazgató

 

  1. MELLÉKLET
Tanárok elérhetőségei

 

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva