Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. május
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Összes esemény ›

Főoldal / Pályázatok / GINOP 6.2.3 / Fejlesztési területek / 8. IT - IKT fejlesztő centrum szintű munkacsoport

8. IT - IKT fejlesztő centrum szintű munkacsoport

GINOP 6.2.3.-17-2017-00038 lemorzsolódás csökkentése a Szekszárdi Szakképzési Centrum tagintézményeiben - 2018/2019. és 2019/2020. tanévek

Szekszárdi SZC Vendéglátó Szakképző Iskolája

08. IT - IKT fejlesztés centrumszintű munkacsoport

 

Zárótanulmány - A program keretein belül megvalósult kiemelt feladatok összefoglalója

 

„E-Kréta, KIR, KIRA, Ultimate rendszerek használata a centrum intézményeiben (központi és intézményi egységes nyilvántartás feltételrendszerének megteremtése; intézményi információs rendszer és kontrolling megfelelő informatikai támogatása, információkhoz való hozzáférés növelése; kiszolgáló szolgáltatások mennyiségének és minőségének fejlesztése)”

 

Tagintézményünkben a 2018-2019-es tanévtől használjuk a KRÉTA elektronikus naplót. Bevezetése előtt több kolléga is elvégezte a használatát bemutató online továbbképzést. Nem pedagógus munkakörben dolgozó munkatársaink régóta használják a KIR és KIRA rendszereket, de az Ultimate program már kivezetésre került, helyette a Regula rendszert vezettük be. A kiszolgáló szolgáltatások mennyiségének és minőségének fejlesztése központi irányítás alatt áll, az igénylések a DKÜ rendszeren keresztül történnek, jelenleg a nyomtatók lecserélése van folyamatban. Központi irányítással történt a levelező rendszer átállítása is Office365-re a 2018-2019-es tanévben. A WIFI-hálózattal folyamatos problémáink vannak, az elavult eszközök cseréje egy állami beruházás keretei között tervben van. Tervezzük a tanulók számára is elérhető hálózat kiépítését is. A GINOP 6. 2. 3 által 25 kolléga jutott jó minőségű laptophoz, amit a Szakképzési Centrum 10 továbbival kiegészített, így minden főállású pedagógus rendelkezik saját használatú eszközzel. Szintén a jelen pályázat által jutottunk 16 asztali géphez, ami megkönnyíti a napi adminisztrációt. A középtávú tervekben szerepel minden tanterem felszerelése interaktív táblával.

 

 

„A tanórák legalább 30%-ában IT, IKT eszköz és / vagy digitális technológia használata”

A Vendéglátó Szakképző Iskola tantestülete szkeptikusan fogadta a pályázat azon célkitűzését, hogy a pedagógusoknak a tanórák legalább 30 %-ában IT, IKT eszközt és/vagy digitális technológiát kell alkalmazniuk. Az első néhány hónapban havi rendszerességgel figyelmeztettük a kollégákat erre a kötelezettségre, és arra, hogy az ilyen órákat ne feledjék megfelelő módon adminisztrálni a Kréta elektronikus naplóban. Munkánkat segítette, hogy egy másik GINOP pályázat, az ún. IKER1 és IKER2 (Digitális szakadék csökkentése) keretei között sok olyan kolléga ismerkedett meg a számítógépkezelés alapjaival, aki korábban idegenkedett a digitális eszközöktől. A pedagógusok egy másik csoportja haladó tanfolyamon vett részt. Hátráltató tényező volt, hogy a jelen pályázatban szerepet vállaló pedagógusoknak ígért laptopok beszerzése a vártnál hónapokkal később realizálódott, így a korlátozott számú és elavult, régi laptopokra voltunk utalva.

Az idő előrehaladtával egyre természetesebbé vált az IKT eszközök használata. Nem csak az elméleti, hanem a gyakorlati képzésben részt vevő kollégák is egyre gyakrabban alkalmaznak oktatóvideókat, képeket, online anyagokat a szemléltetéshez. Mivel a testnevelés órák egy része nem a szekszárdi sportcsarnokban, hanem az iskola dísztermében zajlik, esetenként a testnevelő kollégák is igénybe vesznek IKT eszközöket (pl. zumba, aerobik, tánc).

A pályázat első évében megtartott belső tudásmegosztás nyomán érezhetően megnőtt az intézmény 3 informatika tantermének kihasználtsága. Különösen a nyelvszakos kollégák kérik az órarendkészítőket, hogy csoportonként heti 1-1 órát számítógépes teremben tarthassanak. (Folyamatban van egy nyelvi laborhoz szükséges eszközök beszerzése.)

A pályázat második évében tovább erősödött az érdeklődés az informatikai eszközökkel támogatott oktatás iránt. A kollégák többször fordultak kérdéssel a munkacsoport intézményi képviselőjéhez a korábban ismertetett megoldások alkalmazása közben felmerült problémákkal. Több alkalommal szerveztünk ún. IKT fogadóórát, amikor ezeket a kérdéseket megbeszéltük.

A 2018-2019-es tanévben az IKT órák aránya az év végére éppen elérte a vállalt 30%-ot. Nem csak a növekvő érdeklődésnek, hanem a 2020. március 16-án bevezetett digitális munkarendnek is köszönhető, hogy a 2019-2020-as tanévben ez az arány már április végére 48% fölé emelkedett. Annak érdekében, hogy a tanulók be tudjanak kapcsolódni a távoktatásba, már a március 16-i héten megkezdődött a tanulók digitális eszközökkel való ellátottságának felmérése, és rövid időn belül sikerült minden rászoruló tanulót laptoppal (17 db) vagy asztali számítógéppel (13 db) ellátni. A távoktatásra való áttérés óta természetesen minden tanóránk IKT eszközökkel támogatott, és a tantestület körében megnőtt a különböző oktatást segítő oldalak használata (pl. Redmenta, Kahoot, Quizlet, Quizziz, Learning Apps, Google Forms).

 

 

IT eszközhasználattal/digitális tananyaggal folytatott oktatás bemutatása belső tudásmegosztásban

Tagintézményünkben a pályázat előírásainak megfelelően gondoskodtunk a nevelőtestületi tagok IKT ismereteinek rendszeres bővítéséről. Belső tudásmegosztás keretei között a következő időpontokban, a következő témákról számoltak be kollégáink a tantestületnek:

 

2018-2019-es tanév:

  1. 2018. november 24.

A workshop keretein belül Krausz-Simon Ágnes osztotta meg a következő oktatássegítő oldalak használatának módját:

  1. 2019. május 22.

A workshop keretein belül Takácsné Papp Zsuzsanna mutatta be a következő oktatássegítő oldalak használatának módját:

2019-2020-as tanév

  1.  2019. szeptember 3.

Nagy Imre igazgató beszélt arról, milyen a jó prezentáció, gyakorlati tanácsokkal látta el a jelenlévőket, és rámutatott a gyakran elkövetett hibák lehetséges következményeire. Felhívta a figyelmet arra, hogy a pedagógusoknak alkalmazkodniuk kell a mai tanulók megváltozott szemléletmódjához, képességeihez, és módszertani megújulásra van szükség.

  1. 2020. április 29.

Az időközben bevezetett digitális munkarendben különösen felértékelődött az online elérhető oktatássegítő tananyagok, oldalak, programok jelentősége. A Teams értekezleten Takácsné Papp Zsuzsanna mutatta be a Redmenta (redmenta.com) feladattípusait, újításait és a Mentimetert (mentimeter.com):

 

 

Szekszárd, 2020. április 30.

 

Takácsné Papp Zsuzsanna

Kapcsolódó képgaléria

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva